صیانت از حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات
برگزاری ششمین کارگاه صیانت از حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات
ششمین جلسه کارگاه صیانت از حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات با حضور دکتر واشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر فطورچی معاون بهداشت و جمعی...
ششمین جلسه کارگاه صیانت از حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات با حضور دکتر واشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر فطورچی معاون بهداشت و جمعی دیگر از پرسنل این شبکه برگزار شد.
در این کارگاه که مورخ 18 اردیبهشت 1402، در سالن جلسات فرهنگسرای بعثت صفادشت تشکیل شد، مربیان فرج اللهی مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و موحد مسئول روابط عمومی،آموزش مفصل و تفسیری صیانت از حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات را با سرفصل هایی از قبیل: اهداف طرح تکریم ارباب رجوع، ضرورت تکریم ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع نوعی مدیریت اسلامی، مبانی اعتقادی در طرح تکریم ارباب رجوع، تعریف مشتری و ارباب رجوع، انواع مراجعین و ویژگی های آنان، انواع نگرش به مشتری، برنامه ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری، تاثیرات رضایتمندی ارباب رجوع در حقوق استخدامی کارکنان دولت، اهم مشکلات ارباب رجوع در نظام اداری، اهمیت شکایت و شاکی، فرآیند رسیدگی به شکایت و... را با روش های گوناگون آموزشی همچون پرسش و پاسخ، ایفای نقش، برگزاری مسابقه و... ارائه دادند.
دکتر فطورچی در این کارگاه در خصوص اهمیت تکریم ارباب رجوع سخنانی بیان کرد و گفت: شیوه برخورد با ارباب رجوع به گونه ای که بعد از دریافت خدمت با رضایت سازمان خارج شود بسیار اهمیت دارد، مطالبی که در این کارگاه آموزش داده می شود، اگر خوب به آنها توجه شود به ما کمک می کند تا بتوانیم به این هدف یعنی رضایت ارباب رجوع و ارائه خدمات با کیفیت برسیم.
دکتر واشانی در این جلسه نیز همچون جلسات گذشته در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و فرآیند رسیدگی به شکایات و اهمیت این مبحث توضیحاتی ارائه داد و گفت: خدمت به جامعه هدف کلی همه مسئولان و کارمندان دولت است، اما باید خدمات را به گونه ای به مردم بدهیم که احساس رضایت قلبی داشته باشند. باید به نحوی کار کنیم که در کار ما تا حد امکان نقص وجود نداشته باشد ولی اگر هم بود با مهارت پیدا کردن در اینگونه کارگاه ها، نقاط ضعف را زود شناسایی کرده و برطرف کنیم.
در این کارگاه علاوه بر اجرای سه قسمت به صورت ایفای نقش با همکاری شرکت کنندگان، برای درک بهتر مطالب، دو مسابقه نیز برگزار شد، که به دو نفر از برندگان هدیه ای توسط مدیر شبکه اهدا شد.
کامنت