مطالب آموزشی

درباره شهرستان ملارد

شهرستان ملارد با مساحت ۹۶۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر یکی از شانزده شهرستان استان تهران است . این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و صفادشت می باشد که در غرب استان تهران واقع شده و از غرب و شمال با استان البرز ، از جنوب با شهرستان رباط کریم و شهرستان ساوه و از شرق با شهرستان شهریار مرز مشترک دارد . فاصله شهرستان ملارد تا مرکز استان ۵۰ کیلومتر است. تا سال ۱۳۸۸ شهرستان ملارد در تقسیمات کشوری یکی از بخشهای شهرستان شهریار محسوب میشد تا اینکه براساس مصوبه شماره ۱۹۰۹۴/ت۴۱۸۳۶ مورخ 1388/02/01 هیئت محترم دولت و ابلاغیه شماره ۱۷۶۹۴۹/۶۱۱ مورخ 1388/09/08 استانداری تهران ، با انتزاع از شهرستان شهریار به شهرستانی مستقل ارتقاء یافت. این شهرستان دو بخش مرکزی و صفادشت ، یک دهستان بنام اخترآباد و ۵۹ روستا دارد .

شرایط اقلیمی شهر ملارد با شهرستان شهریار کم و بیش یکسان است این ناحیه دارای  زمستان های سرد و خشک و تابستان های نسبتا گرم و خشک می باشد و بهترین فصل این ناحیه را می توان از اوایل فروردین تا اواسط تیر ماه دانست . میانگین بارندگی حدود ۳۰ میلیمتر است که با ریزش برف و باران تامین می شود . این شهر در مسیر بادهای موسمی شهریار قرار دارد که با سرعت نسبتا زیادی از شمال به جنوب می وزد .

  • 1403/03/23 - 22:25
  • - تعداد بازدید: 71
  • - تعداد بازدید کنندگان: 64
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
برگزاری کمیته شورای امر به معروف و نهی از منکر

اهمیت جایگاه مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام

خلاصه ای از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جهت اعضاء شورا...

334585.mp3 اهمیت جایگاه مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام

در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳، کمیته شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست دکتر واشانی و سایر اعضا تشکیل گردید. در ابتدا رئیس جلسه دکتر واشانی در خصوص جایگاه مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام تاکید نمودند و اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است؛ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود و این فرهنگ سازی در جامعه وظیفه همگانی و وظیفه شرعی ما است و هر کدام از ما باید در اجرای هرچه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم. همچنین به اهداف امام حسین(ع) و اینکه آن حضرت علاوه بر امر به معروف قلبى و زبانى، عمل به آن را نیز به منتهاى اوج خود رساند و بالاترین مرحله عملى آن را انجام داد و همین امر یکی از عوامل ماندگار شدن این موضوع در دین اسلام شد، اشاره نمودند. سپس کاوند دبیر جلسه، خلاصه ای از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جهت اعضاء شورا ارائه نمودند. در ادامه جلسه حاج آقا سادات رسولی امام جماعت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد در خصوص اهمیت این فریضه توسط آیت الله بهجت و اینکه فردی که عمل امر به معروف و نهی از منکر، را انجام می دهد باید پیش از دیگران، خود فرد اهل عمل به آن باشد اشاره نمودند.همچنین در خصوص اهمیت نماز و اینکه نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام به ‌شمار می‌رود و دومین رکن اسلام و عامل ارتباط بین خدا و بندگان است، بیاناتی را ارئه نمودند. همچنین دکتر فطورچی معاون بهداشتی شبکه نیز در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر جامعه در روابط بین همکاران باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد توضیحاتی را ارائه نمودند و در پایان جلسه راهکارهای ارائه شده جهت ترویج هر چه بهتر فریضه امر به معرف و نهی از منکر توسط کلیه اعضاء بررسی و پاسخ داده شد.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار,سیمای شهرستان,اخبار مدیریت,اخبار معاونت بهداشت,اخبار معاونت درمان,اخبار واحد روابط عمومی,ویدئوها,[اخبار پايگاه],اخبار فرهنگ سلامت,آرشيو اخبار فرهنگ سلامت
  • کد خبر : 334585
:
کلیدواژه ها
یسنا اکبری
خبرنگار

یسنا اکبری

Template settings